Codename Hexe, Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen ve 2022’de duyurulan bir Assassin’s Creed oyunudur. Oyunun çıkış tarihi henüz belli değil, ancak 2025’ten önce çıkması beklenmiyor.
Assassin’s Creed Codename Hexe, Ubisoft’un şu an üzerinde çalıştığı tüm Assassin’s Creed projeleri arasında muhtemelen en gizemli ve ilgi çekici olanı. Oyun hakkında yalnızca çok küçük ipuçları gördük, bu yüzden detaylar açısından kesinlikle gizemli.
Neler Biliyoruz?
Ancak, ilk bakışta oldukça karanlık ve gizemli bir fragman ve logo tanıtımı vardı ve bu da hayranları oyunun neleri içerebileceği, nelerden oluşabileceği ve ne hakkında olabileceği konusunda inanılmaz derecede meraklandırdı. Hele bir de cadılara ve okültizme merakınız varsa, bu durum daha da geçerli.
Ubisoft’un çıkacak birçok oyunundan biri olarak, Hexe’nin piyasaya sürülmesi konusunda büyük spekülasyonlar var ve oyunun nasıl olabileceğini anlamak için elimizden geleni topladık.
Assassin’s Creed Hexe’nin, Assassin’s Creed serisinde daha önce görülmemiş bir deneyim getireceğini ve birçok oyuncunun zaten tema ve mekan spekülasyonları yaptığını düşünüyoruz – ancak spekülasyon yaparken, internetin en iyi Assassin’s Creed oyunları listelerini korkutup korkutmayacağını bilmeyeceğiz. daha fazla bilgi sahibi oluncaya kadar. Hala karanlık ve gizem içinde olan bir oyun ve şimdiye kadar bildiğimiz her şey burada anlatacağız. Oyun hakkında güncel bilgileri sizlere Metahub sayfamızda paylaşmaya devam edeceğiz.
Assassin’s Creed Codename Red gibi, Codename Hexe için de yalnızca bir fragman gördük ve fragman oldukça kısaydı. Fragmanı üstte sizler için linki paylaşıyoruz. Otuz saniyelik tanıtım fragmanı, kameranın ağaç dallarından aşağı kaydırılıp ateş üzerinde klasik Assassin’s Creed logosu şeklini alan bir tılsım gibi görünen bir şeye odaklanmadan önce bizi gölgeli ve ürkütücü bir ormana götürüyor. Fragman bize bir çıkış tarihi veya oyunun hangi platformlarda yer alacağına dair herhangi bir bilgi sunmasa da, yine de biraz daha irdelenmesi gereken şeyler var.
İlk başta çubuklardan ve sicimden yapılmış logo çok sıradışı görünmüyor, ancak son kart aynı yapıyı ters çevrilmiş bir pentagramın üzerine yerleştiriyor, bu da geleneksel olarak okültizmle bağlantılı olarak kullanılıyor. Sembolün etrafını bir alfabe sarar ve pentagram içindeki harfler de oyunu anlamanız için kaçırılabilecek ipuçları sunar.
Neyse ki, bu çeviriyi kendiniz yapmanıza gerek yok, çünkü birçok meraklı oyuncu fragmanda yer alan ipuçlarını çoktan ayıklamaya başladı. Access the Animus adlı topluluk öncüleri tarafından ayrıntılı bir YouTube videosunda açıklandığı gibi, sembolün dış kısmı Magi alfabesinden doğrudan Almancaya çevriliyor ve “Wir arbaiten im dem twnckel um dem licht zu dienen” diyor, bu da İngilizce’ye çevirildiğinde “ışığa hizmet etmek için gecede çalışıyoruz” anlamına geliyor. Ezio’nun Assassin’s Creed Brotherhood’da söylediği gibi, bu o zamandan beri serinin bir ‘sloganı’ haline geldi.
Ancak incelenecek tek bilgi bu değil. Sembolün merkezinde, iç kısımları kabaca çevirmek için aynı alfabe kullanılabilir. Dış halkada, Alman folklorundan bir iblis olan “Mefisto” kelimesi yazılır, ardından “intikam” anlamına gelen “Rache” ve “ev” veya “aile” anlamına gelen “Hwsa” gelir. Bir araya getirildiğinde, “Mefisto ailenin/evin intikamını alsın” ifadesi ile kalıyoruz, bu da Hexe’nin Cermen mitolojisi ve okültizm temalı etrafında yoğunlaştığını güçlü bir şekilde akıllara getiriyor.
Assassin’s Creed Codename Hexe Hikayesi ve Detaylar
Fragmanından çıkarılabilecek bilgilere dayanarak, Hexe’nin hikayesi, teması ve ortamı hakkında bazı bilgileri bir araya getirmeye başlayabiliriz. İlk büyük ipucu, kod adı başlığında, basitçe Almanca’da “cadı” anlamına gelen “Hexe” (Hek-sa) kelimesinde yer alıyor. Bu tek başına birçok oyuncuyu oyunun ortamının 1620’lerin başları ile 1630’ların ortaları arasında Almanya olacağına inanmaya yönlendirmeye yetti ve fragmanın sonundan yapılan çeviriyle birlikte, ortamın Almanya olacağına dair yeterli ipucundan fazlası var.
Fragmandan anladığımız kadarıyla ortamı, karanlık fragman görüntüleri, Magi Alfabesi kullanımı ve cadı avlarını göz önünde bulundurarak, oyunun hikayesinin bu dönemde Kutsal Roma İmparatorluğu tarafından düzenlenen Cadı Mahkemeleri etrafında yoğunlaşmasını bekliyoruz. Ortam, davalar, gizemli bir okült ve gizem dozu -ve belki de büyü- diğer Assassin’s Creed oyunlarına kıyasla oldukça karanlık bir deneyim yaratabilir.
Marc-Alexis Cote, Hexe’nin “tamamen farklı bir Assassin’s Creed oyunu olacağını” belirtti. Ancak bunun tam olarak ne anlama geldiği şu anda inanılmaz derecede yoruma açık – ancak Valhalla’nın arkasındaki ekip tarafından geliştirildiği ve serinin bir sonraki ‘amiral gemisi’ olacağını biliyoruz. Pek çok hayran, okült unsurların franchise’a daha fazla gerilim veya korku katmasını bekliyor ve bunun nasıl uygulandığına bağlı olarak, Hexe ve yeni yaklaşımı, geleneksel Assassin’s Creed formüllerinden sapmak isterse, en iyi korku oyunları arasına bile girebilir.
Assassin’s Creed Codename Hexe GamePlay
Oyunun hikayesini ve ortamını bulmak için tanıtım fragmanını inceleyebilsek de, oyunun tam olarak nasıl oynandığı hala büyük bir gizem olarak kalmaya devam ediyor. Her ne kadar Assassin’s Creed oyunlarının standart gizlilik ve sızma unsurlarının karmaşık savaşlarla birlikte bir şekilde devam etmesini beklesek de, geleneksel AC formülünü sarsabilecek oyuna dair birkaç noktaya değinmek gerekiyor.
Cote, IGN ile yaptığı röportajda, Hexe’nin “daha fazla çeşitlilik getirmek için bir RPG olmayacağını” belirtiyor “ziyaret etmeyi seçtiğimiz yerlere ve bu dönemleri temsil etme şeklimize”. Yani oyunun Assassin’s Creed Valhalla, Odyssey veya Origins ile benzer şekilde oynanmayacağından eminiz. Ancak Hexe’nin türü ve uzunluğu hala bir muamma.
RPG unsurları kaldırıldığında, oyunun alabileceği birçok potansiyel yol var, bu da Mirage’ın geri getirdiği eski tarz gizlilik rotalarını da takip etmiyorsa, daha çok hayatta kalma korku macera oyunu olma ihtimalini bize düşündürüyor.
Alışılmadık bir şekilde, oyundaki suikastçı veya kahramanı bile görmedik – bir taslak veya siluet bile yok. Oyun potansiyel olarak Kutsal Roma İmparatoru’nun cadı mahkemeleri sırasında geçtiğinden, yargılanan veya avlanan birinin rolünü üstlenmek oyun için inanılmaz derecede ilginç bir yaklaşım olurdu.
Assassin’s Creed Hexe: Sızdırılan Bilgiler ve Tahminler
Doğaüstü Yetenekler:
Insider Gaming’in gördüğünü iddia ettiği oyun kliplerinden biri, oyunun ana kahramanının yakındaki bir kediyi ele geçirmesini ve daha sonra Elsa’yı arayan bazı askerlerin dikkatini dağıtmak için bazı çöpleri devirmesini içeriyor. Bu, özellikle Assassin’s Creed’in son birkaç oyununda kartalları kontrol etmemize izin verdiğini göz önünde bulundurursak pek de şaşırtıcı değil.
Insider Gaming
Assassin’s Creed Mirage’dan Sızdırılan Olası Assassin’s Creed Hexe Teaser’ı
2023 Ekim ayında, veri madencileri Assassin’s Creed Mirage’da kullanılmayan bir ara sahneyi ortaya çıkardı. Bu sahne serideki yaklaşan değişiklikleri ve Hexe’yi etkileyebilecek unsurları ön plana çıkarıyor gibi görünüyor. GamesRadar+’ın bildirdiğine göre, sahnede “Assassin’s Creed Neo”ya (muhtemelen başka bir yaklaşan oyun) referans veren bir dosya adı ve her ikisi de “Animus operatörü” olarak adlandırılan iki ses yer alıyor. Bu sesler 21. yüzyılımızın geçmiş tarih olduğunu konuşuyorlar. Hexe’ye doğrudan bir ipucu olmasa da, serinin sonraki oyunlarından biri olacağı için bu ürpertici oyun ile nasıl ilişkilendirilebileceği konusunda birçok spekülasyon ortaya atıldı.
LinkedIn Gönderisine Göre Assassin’s Creed Hexe Seride “Kalıcı Bir İz” Bırakacak
Ubisoft Montreal’in Yetenek Edinme Uzmanı Yara Tabbara tarafından paylaşılan bir LinkedIn gönderisine göre, Assassin’s Creed Codename Hexe seride “kalıcı bir iz” bırakacak. Bu ifadenin oyun için ne anlama geldiğinin detayları bilinmiyor ve tür, kesin ortam ve çıkış tarihi gibi hala öğrenmemiz gereken çok şey var. Fakat yine de Hexe’nin bildiğimiz Assassin’s Creed’i değiştirebileceğini bilmek heyecan verici.
Assassin’s Creed Codename Hexe, Ubisoft Forward 2022’de Duyuruldu
Assassin’s Creed Codename Hexe’nin ilk fragmanı, Ubisoft Forward 2022’de gösterildi. Fragmanda gölgeli bir orman ve logonun yepyeni bir hali yer alıyor. Logo daha sonra bir pentagrama yerleştiriliyor ve fragman böylece sona eriyor. Bu kadar az bilgiyle fragman oyunculara yorumlama imkanı sunuyor ve bu oyunun neler sunacağı ve kendini geleneksel seriden nasıl ayıracağı konusunda halihazırda birçok spekülasyon var.
Assassin’s Creed Codename Hexe Özeti
Ortam: Oyunun 16. yüzyıl Avrupa’sında, Kutsal Roma İmparatorluğu’nda geçeceği tahmin ediliyor. Bu, seri için yeni bir dönem ve ortam anlamına geliyor. Tahminlerimize göre cadı avcılığı ve 16. yüzyıl Avrupa’sında ki keşifler gibi ilginç detayların yer alacağını düşünüyoruz.
Tema: Oyunun cadılık ve büyücülük gibi temalara odaklanacağı düşünülüyor. Bu, oyunun atmosferini ve oynanışını önemli ölçüde etkileyebilir. Oyunun teması tahminlerimize göre ”Karanlık” bir temada ilerleyecek.
Oynanış: Oyunun nasıl bir oynanışa sahip olacağı hakkında çok fazla bilgi yok. Ancak, Ubisoft’un son oyunlarında olduğu gibi açık dünya ve RPG öğelerinin yer alacağı tahmin ediliyor.
Hikaye: Hikayenin ne hakkında olacağı da bilinmiyor. Ancak, cadı avı ve Kutsal Roma İmparatorluğu’ndaki siyasi entrikalar gibi konuları ele alabileceği düşünülüyor.
Geliştirici: Oyun, Assassin’s Creed Valhalla’nın da arkasındaki stüdyo olan Ubisoft Montreal tarafından geliştiriliyor. Bu, oyunun yüksek kaliteli ve ilgi çekici bir deneyim olacağına dair bir umut veriyor.
Codename Hexe, Assassin’s Creed serisinin en gizemli ve merak uyandıran oyunlarından biri. Oyun hakkında daha fazla bilgi edinmek için Ubisoft’un resmi açıklamalarını ve sızıntıları takip etmeniz gerekiyor.
Codename Hexe hakkında bazı ek bilgiler:
- Oyunun ilk fragmanı 2022’de Ubisoft Forward etkinliğinde yayınlandı. Fragman, karanlık bir ormanda dolaşan bir cadı figürü ve Assassin’s Creed logosunun cadılık sembolleriyle değiştirildiğini gösteriyor.
- Oyunun kod adı “Hexe”, Almanca “cadı” anlamına geliyor. Bu, oyunun temasına dair bir ipucu olabilir.
- Ubisoft, Codename Hexe’nin “seri için yeni bir yön” olacağını söyledi. Bu, oyunun Assassin’s Creed serisindeki diğer oyunlardan önemli ölçüde farklı olacağı anlamına gelebilir.
Bir yanıt yazın